Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Första mönsterna färdiga

Kategori:



Jag har ju hållt på med mina mönsterritningar hur länge som helst, käns det som.

Det är inte det lättaste att hitta ett tryckeri som trycker upp några riktigt stora papper med lite streck på... jag hittade tillslut ett som ville ha runt en 50-lapp per papper :S
Och då inkluderade det varken framsida med bild eller sömnadsbeskrivningen....

Som tur är fick tikskydden plats på papper som inte krävde lika mycket av sitt tryckeri,  det lokala tryckeriet kunde klara den uppgiften.
Så tikskydden är alltså färdiga, som mönster med beskrivning och allt... i all sin glans!

Sedan kan man ju pipma och styla tikskydd hur mycket som helst!
Jag har klämt in ett litet hjärta man kan sätta runt svansöppningen på mönstret. Blir hur sött som helst.
Spetsar och rosetter är lite mycket för min smak, när det kommer till hundar (& männsikor). Är ganska praktiskt lagd, det ska vara mjukt, sitta bra och funka för vad det är ämnat till... thats it.
Men det är roligt att alla har olika stil :)

För er som vill sy & styla era egna tikskydd, men slippa rita era egna mönster, så finns mitt mönster till försäljning på www.litentass.com



Kommentera inlägget här: