Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Kuddskapning

Kategori: Övrigt

Min ultimata syhelg, går under alla mina förväntningar.

Visserligen har jag sytt måste-sakerna, men allt extra... vart blir det av?

Igår blev vi övertalade att gå med ut på puben, första gången jag går ut här sedan jag flyttade hit för två år sedan. Det kommer nog att dröja ett par år till nästa gång ... ;)
Ola va dock på G & ville dit idag med... inte så konstigt med tanke på att han knappt MINNS att han va där igår. Jag har återberättat kvällen för honom, men han förnekar ungefär hälften...

Idag lämnade vi ett par overaller till en jättesöt nakenfis-kille sedan flyttade vi till Tessan & nu ska vi iväg & käka hos C & M och Ola ska bli tatuerad.
(killar.... suck)

Mitt dåliga samvete fick mig att snabbt slängde ihop en såndär jag-har-syslöjd-i-skolan-och-måååste-sy-något-annars-blir-fröken-arg-kudde.

 
Försvarar mig med att Alba älskar solar & månar & därför kommer bli glad ändå.

Hon säger "mamma älskar alba solen månen" (mamma älskar alba enda till solen & månen).

Har lagt fram de andra tygerna det ska bli vackare skapelser av:



Påslakan med barbapappa & Hello Kitty har jag köpt på tradera, är ofta billigt där.
Hittar man påslakan med roliga tryck/figurer brukar meterpriset ofta bli helt okej om man köper påslakanset och klipper sönder.
Det är ju förståss bara tunna bomullstyger...



Kommentera inlägget här: