Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Massa gnäll

Kategori: Övrigt

Hej hopp,
hela veckan har jag haft lillan hemma från dagis.
Ringde dagis i måndags & frågade när barnen fick komma tillbaka efter de slutat kräka, svaret blev "när magen är helt normalt"... så har fallet blivit först idag...

För att göra allt ännu jobbigare gick min datorskärm sönder i tisdags, arbetsdator är inlämnad för att få vissa pogram installrade dvs. jag satt helt utan tillgång till dator.
Efter mycket pillande kunde vi dock koppla datorn till TVn.

Min symaskin har jag givetvis inte fått tillbaka, det lär ta några veckor till!
Men den var inlämnad i december, kostnad al la 1200 spänn, så den här gången valde jag ett lite billigare alternativ.

Laddaren till kamerabatteriet är trasig, får inte in några bilder, spenderade onsdagen på akuten & Tuss är inte på något bra humör.

Jag har numera helt slutat försöka låta bli att gnälla!
Man får gnälla!

Och förresten är jag inte nöjd med vädret heller!



MEN jag har faktiskt fått sytt en del, de senaste 2 dagarna.



Inför helgen har jag stora syplaner, dessutom går slogantävlingen ut på söndag!


Jag har fått massa bra bidrag, men inte kunnat välja något än, det får bli en omröstning på bloggen på MÅNDAG!




Det jag ska sy i helgen är främst barnkuddar, vagnkudde & filt med hundapplikation!


Håller på att rita för fullt, blir det bra kommer det sybeskrivninar under helgen, hoppas det!
...hade inte minst gjort underverk för mitt humör...


KOMMENTARER:

  • Lena säger:
    2010-01-28 | 17:52:51
    Bloggadress: http://www.chinese-race.net

    Men stackars er...man kan ju säga att ALLT krånglar

    hemma hos er nu :( men efter regn kommer sol!:D

    Trevligt att du är tillbaka & massa lycka till med

    syplanerna inför helgen!

    Kramis från Lena & vovvarna

    P.s (jag är inte heller nöjd med vädret...här har det börjat å snöa igen plus att det blåser liten storm!!!) var bara tvungen å klaga lite jag oxå ;p

  • erika säger:
    2010-01-28 | 18:26:20

    Ahh snöar här med!



    Är det baaara jag som inte hittar er blogg? jag ser där stååår blogg men ingen text.. men jag ser kommenterar... hmm är ni bloggande? :) Eller det ligger på is över vintern? :)

  • Lena säger:
    2010-01-28 | 22:37:27
    Bloggadress: http://www.chinese-race.net

    Hehe...nej det har inte blivit skrivet nått under bloggfliken,men man vet aldrig plötsligt så får jag kanske skrivlust... :)

  • Lena säger:
    2010-01-28 | 22:37:52
    Bloggadress: http://www.chinese-race.net

    Hehe...nej det har inte blivit skrivet nått under bloggfliken,men man vet aldrig plötsligt så får jag kanske skrivlust... :)

Kommentera inlägget här: