Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Sluta gnälla börja blogga

Kategori:

Jag har helt tappat bort blogg-lusten efter det att blogg.se ändrade sin teknik.
 
Men får väl ta tag i det och lära mig, sluta gnälla & börja blogga!
 
 
Så vad har hänt hos er...?
Vi mår superbra allihopa :) dagarna som är bra blir fler o fler...
 
Höstbeställningarna har börjat trilla in, så jag syr, men hinner inte med att rita några mönster eller att sy nyheter.
 
Har bestämt mig för att inte ens göra reklam för mina hundkläder den här vintern när bebis är så liten. Trött på att stressa :) vill kunna gå långa promenader med barnvagnen, mysa, sjunga, läsa böcker för henne... nästa vinter är hon på dagis & har roligare där... och det är ju inte säkert att man får (eller ens vill ha) fler barn, så vill inte missa en mysig sekund om jag inte måste ;)
 
 
Men kvällar & middags-sovstunder och när mormor eller dennis är här & leker så syr hellre än något annat :) så alla jättegulliga återkommande (eller nya som råkar slumpa in sej) kunder kan såklart få overaller hela vintern om de vill.
 
Nog med sy-snack.

Albas pappa håller på att sälja sin övernattningslägenhet här nere vilket som innebär att vi blir "samboende" på hans veckoslutsumgänge, det är riktgt trevligt... oftast... typ... ibland ;) Nej, men det går väldigt bra faktiskt.
 
Jag har börjat träffa vänner & folk mer igen.. det känns bra, men samtidigt konstigt... att träffa folk som inte Tuss kände och som aldrig kommer att träffa henne...
 
På lördag ska jag till & med på dejt!
Det är såååå för tidigt att nämna det i bloggen egentligen men så är det i alla fall :D
 
  
 
 
Kommentera inlägget här: