Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Vår Tuss!

Kategori: Övrigt

Igår lämnade helt oväntat Tuss (Annette) oss.
Hon var precis som vanligt hela morgonen, köpte ett täcke åt mig på vägen hit (jag sms-gnällde 2 på natten att jag frös) och följde med mig till tvättstugan.
Sen föll hon bara ihop, och trots att ambulans kom riktigt fort fanns det ingenting någon kunde göra.

Vi saknar henne så mycket redan, det är så svårt att tänka sig livet utan Tuss.
Ingen att sitta & sy hundkläder med på nätterna, ingen att gå på stan med (ingen som Tuss i alla fall), ingen som kastar sig i bilen och kommer så fort nån av småtjejerna hostar eller får utslag, ingen privat sjuksköterska att fråga om allt och inget, ingen som sitter i beändan långt in på natten och pratar om vart vi ska resa till sommaren eller citerar ur en robottfilm i timmar... ja ni fattar....

Dessutom hade hon ju hand om all sömnad och hela Liten Tass nu när jag har ny bebis & mjölkstockning som inte vill gå över... det blir inte så mycket hundkläder på ett tag nu. Vet inte när jag hinner & orkar...

Vi va där idag, i hennes hus och det va bara hemskt. Det är inte vi som ska vara där, det är ju Tuss :(
Tur att jag har släkt som hjälper mig att ta tag i allt, trots att det borde vara mitt arbete o ansvar...
och tur att mina underbara små tjejer mår bra båda två.

Det första Alba sa när jag berättat att Tuss blivit sjuk & kommit till himlen (det va ju overkligt, hon kom hit o va som vanligt & 1 timme senare kommer jag hem o säger hon är i himlen) var "Jag vill itne att Tuss ska vara i himlen för jag vill göra pannkakor med henne ibland".... och sen "Mamma kan vi inte göra en ny Tuss".


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: