Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Hemmasydda kuddar & läpptäcke

Kategori:

Hej hopp,
jag har inte bloggat på ett tag... inte varit så sugen på det.
Men vi har haft en härlig semester i stockholms stad & i skärgården, kom hem igåkväll. (finns bilder på fb från resan - fast inte på min tidslinje)
 
Hade inte med mig symaskinen upp, åh vad det va jobbigt & abstinentsframtvingande.
Varje morgon fick jag gå en promenad och varje kväll kolla film, och det enda jag ville vra att göra något kreativt! Tror jag lyckades döda typ 327 hjärnceller under veckan, eller också vilade jag bara upp dem...
 
Precis innan jag reste rotade jag dock fram lite tyger från vinden & sydde två nya soffkuddar och ett lapptäcke med sametsinsida till vardagrummet.
Har ju blivit kär i en soffa på ikea, bokstavligt talat vill bara kasta mej över den och har åkt dit två gånger bara för träffa den! (magnoon).
Men ny soffa fär 14 tusen, med två småbarn i huset är inte ens att tänka på... så vart tvugen att göra NÅGOT med min gamla soffa för att få upp lite känslor för den igen.
Så ja kuddar, tvätt o ett lapptäcke blev det. Hund-tavlan fick jag av snälla Dennis :) Han kan min stil precis! (dvs han har listat ut att jag tycker om HUNDAR).
 
 
 
 
Det närmsta halvåret vet jag inte om jag kommer hinna med så mycket kreativt, har ju både lillan som sover allt mindre, och snart är den stora här hemma även på sina pappa-helger.
Får kanske lära upp pappan så han kan sy det som måste sys på kvällarna och jag kan fixa med nytt o spännande :D
Eller kanske han kan gifta sig med en thaia som kan få bo hos mej & hjälpa mej att sy undertiden hon lär sig svenska :D många där är sjukt duktiga på att sy!
Förlåt S om du läser det här, ska försöka sluta blogga om dej, men lovar inget! Förresten får du importera en thaia om du vill, har ändrat åsikt om det där med fruimport! ... tror jag... eller kanske inte... kan inte bestämma mig så ligger i ett åsiktsvakum rörande den frågan för tillfället....
 
Övertrött, god natt på er!
Ska sy något kul imorgon!
 

KOMMENTARER:

  • ingrid säger:
    2012-08-07 | 22:28:49

    hej såg det underbara tyget med dalahästar på! vart fann du det och har du något kvar? maila mig en dalkulla som älskar dessa hästar på [email protected]

    Svar: Hej, det är köpt på tradera, (blev jättedyrt - men va värt varenda krona). Tyvärr vet jag inte vart det kom ifrån ursprungligen.
    Erika

Kommentera inlägget här: