Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Vilka hundskor använder ni?

Kategori: Hundkläder

Hej,
får ofta frågor om vilka skor som är bäst för hundar... och brukar också tipsa om skor (syr inte själv - det är sjukt tråkigt)...

Jag brukar alltid tipsa om Muttlucks, de är de som suttit bäst, som jag testat... men de är ju långt ifrån ultimata. Får alltid lite panik att jag drar åt för hårt....

Vet att det finns skor man fäster på overallen, om man beställr via tyskland.... de verkar bra... någon som testat?

Vilka skor använder ni annars & hur fäster ni dem?

Blir jättetacksam för svar i kommentar-fältet!
Så kan jag ge lite fler tips än muttluck i fortsättningen....

KOMMENTARER:

  • Marie säger:
    2012-08-22 | 09:13:21

    Hej!

    Om det är riktigt kallt och snö (blir inte så hållbart om det är barmark - skrapas lätt sönder då de ju inte har någon sula och inte så mysigt vid blask eftersom de tar in väta efter ett tag :-)) så använder jag fodrade galonvantar för barn på min Chinese Crested som jag fäster med kardborrband runt tassen, får dra rätt hårt för att det ska sitta men sen sitter de på bra och funkar finfint även vid spring och bus.Det är hyffsat billigt och hyffsat hållbart (och skaver inte sönder känsliga nakna tassar)så jag är nöjd och det är den frysande hunden också :-).

    Vid annan väderlek (barmark men kallt och blask)så har jag provat det mesta men egentligen inte hittat något riktigt bra, de flesta hundskor ska andas = läcker in och kyler ner vid blask och många skrapas sönder vid barmark (de som jag hittat som jag verkligen tror på är för stora hundar vilket ju är väldigt irriterande när man har en liten fryslort och numera har jag även en ännu mindre fryslort = en Chihuahua nakenblandis = ännu svårare att hitta något... men funderar på att testa att klippa tummarna av vantarna åt henne i vinter vid snö i alla fall).

    Det var lite tips och ehm... lite klagande från mig (oss) hoppas det var till någon nytta :-)

    Mvh/Marie

Kommentera inlägget här: