Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Ny vagn

Kategori:

Skulle köpa en ny vagn förra onsdagen o fick reda på att de skulle komma in nya Carena duokombi från Brio på torsdagen. Vår gamla Carena gick sönder.
 
Gick dit men fick reda på att de inte kommit än, men skulle komma under eftermiddagen, ringde dit på fredagen o då sa de "nej de har inte kommit du får hämta på måndag". Gcik dit på måndagen - affären stängd. Gcik dit på tisdagen, då hade de inte hunnit sätta ihop varnarna ännu. Sa att jag skulle komma på fredag istället och då kanske de satt upp vagnen.
Eftersom jag burit dit bebisen flera gånger, 2 km, åkte jag istället in till kristianstad, provade runt lite vagnar o fastnade för en 3000 kr dyrare vagn: Baby jogger City Mini GT Double
Eftersom jag går så sjukt mycket 10-15 km om dagen måste vagnen vara så lätt och bra som möjligt, så unnade mig en sån hihi
Dessutom har de högre maxvikt o passar stora barn bättre, och jag varken kan eller vill sluta gå långt och inte heller tvinga min fyraåring att gå så långt, så absolut en perfekt vagn för oss. Har provat den över en mil idag, både i tåg, rulltrappor, stan, grusväg, sittlägem liggläge - sjukt nöjd.
Kostar just nu 6995 kr på erbjudande.
 
Tänk vilken tur att de inte lyckades leverera en carena i tid!!!
Kommentera inlägget här: