Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Hus vs radhus

Kategori:

Tänkte fota mamma o barnen idag... blev inte av, kände mig helt hängig.
 
Nu har lillan precis fått feber och jag kan kanppt svälja, vet inte om det är skönt att jag blivit sjuk eller om det är en lättnad att jag inte utvecklat en enorm lathet idag! Stackars min lilla skrutt som precis börjat klara av ett par timmar på dais... och helgens fantastiska planer... hoppas det går öer fooort!
 
Går varje dag och funderar,  alldeles för mycket, på om jag helst vill bo i radhus eller hus...
 
Här är lite områdes-bilder från när vi va och tittade på ett radhus för några dagar sedan:
 
 
 
Barnvänligt, men dålig förrening, känns inte så kul att flytta in i ett sjuknkade skepp... helst in när räntorna kaaaan stiga när som.  Dessutom vill man inte renovera för dyrt i ett radhus som kostar mindre än 200 000, lär aldrig få tillbaka det om hyrorna stiger ännu mer och man måste flytta. Och givetvis inte kul att inte ha det fint renoverat, eller iaf få det fint på sikt...
Andra nackdelar 'r ju nära till grannar, liten trädgård, hög hyra... liten arbetsyta, området ligger på fel sida byn.
 
Fördelarna då... är ju såklart mycket andra barn nära inpå, bra vilfria områden, vaktmästare att ringa när något klyddar, slippa ha ansvar för det yttre underhållet.
 
 
Kommentera inlägget här: