Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Babytest av nest & annat mammasytt

Kategori:

 
Sydde ju en hög babynest innan... nu inser jag hur bra de verkligen är!
De är sååå bra!
Nellie har ett där uppe & ett där nere.... (som matchar soffkudden i bakgrunden)
 
Nästa gång jag får sy-behov (och inte ligger efter med femtioelva beställningar) ska jag sy en ny hög babynest :) absolut!
 
Hennes vimpel in action:
 
Synd att jag tappar mina mobiltelefoner heeeela tiden, annars hade mina bilder varit nååågot bättre :/
 
 
Har varit ganska mycket nu med sjukhusgrejer, släktgrejer & massa tråkiga måste-pappers-arbete... Som att fylla i folktandvårdens-papperna för slippa gå till folktandvården!
ÄRLIGT måste de skicka det när babyn är typ en dag gammal....? Tror de inte vi har femtioelva tusen papper och grejer som faktiskt är aktuella flera månader innan babyn ens får sin första tand!
 
Okej jag har ett (välförtjänat) agg mot folktandvården sedan innan, annars hade det nog inte upprört mig till denna milda grad ;)
Bytte från folktandvården till min privata tandklinik, för några år sedan, eftersom jag gärna ville att hela familjen skulle gå till samma, mysiga, tandläkare... Och då ringde folktandvården och vart otreviga och ifrågasättande.
 
Sen flyttade vi och jag gick till folktandvården med barnen, och då får jag en ... lektion.... i hur hål bildas och hur farligt mat är! Och mjölk! Och allt annat! I väldigt... aggresiv... framtoning. Eftersom inget av mina barn haft några hål och jag själv bara haft ett hål (som barn) i hela mitt jättelånga liv, kändes det lite som att skjuta hagelgevär mot en blomsterfluga..  Mina liknelser suger I know.
 
Nu ska jag in o snosa på tre små söta sovande tjejer och en skabbig liten sovande hund ;)
 
 
 
Kommentera inlägget här: