Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

vad blir det om ett babynest parar sig med en hundbädd?

Kategori:

Jo det blir den här skapelsen!
 
Har ju gett upp på snuggle-bagsen, så tänkte ge mig på att sy en ny bädd till hunden istället.
 
Har ju massa fina (och som på bilden - liten mindre fina) bomullstyger jag vill använda upp.
 
Dessutom har jag massa stoppning som jag vill få användning för.... så den gamla modellen på hundsängar är dum, för den fick jag köpa täcken och stoppa med, jag vill ju använda stoppningen jag redan har!
 
I alla fall så tänkte jag babynest-inspirerat... varför jag sedan tänkte babynest MÅTT är ganska oförklarligt då en baby och en hund inte direkt sover i samma ställning... även om de kan vara ganska lika stora. A vägde lika mkt som Tosca när hon va två veckor gammal...( efterkommande gigantiska bebisar som vägrar komma ur livmodern innan nån drar ut dem t.ex. B vägde dubbelt så mycket när hon va två veckor gammal)... Men en baby ligger ju raklång och en hund bollar ihop sig... Här kan ligga tre hundbollar på raken!
 
Men de andra, vid sidan om måtten, småsakarna jag testade blev jag nöjd med, och det här va ändå bara i fultyg... så ska göra ett nytt... i fint tyg... med rätt hundmått :)
 
Börjar nog nu på en gång...
 
Ps om nån har tre tvåkilos-typ chihuahua-klumpar som vill ligga på raken o sova så är denna till salu för en biiiiillig peng ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: