Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Jag brukade alltid tänka att det är inte lönt....

Kategori: Övrigt

Ja, just det!
Jag brukade tänka "äch det är inte lönt att hjälpa till alla andra har mycket mycket mer o kan hjälpa till så mycket mer & lättare"....
Jag har ju väldigt snäv ekonomi & mina bidrag kan inte vara så stora för att vi inte själv ska bli märkbart ekonomiskt .. påfrestade.

Men nu har jag ändrat mig!
Det må vara pinsamt att sätta in 50 kronor lite då och då till något projekt - men tänk om ALLA vi med sämre ekonomi faktiskt satt in 50 kr lite då och då till dem som behövde oss...
Som nu lilla TATIANA!
Och FINE: alla snuskigt rika VD-ar, & politiker folk hade kunnat sänka flera tusen spänn i månaden o ändå haft mycket mer än jag har i kvartalet, men det är ju inte den som behöver hjälps ansvar...

Dessutom känns det jättebra att hjälpa till, om än så lite:)


Så nu ska jag & Alba gå och sätta in vars 50 kr till lilla Tatiana på en gång!
Hoppas det kommer gå bra för henne.

http://www.helptatiana.com/

Kika gärna in o engagera er!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2008-10-30 | 05:25:13

    såklar ska jag också hjälpa till stackars tjej

Kommentera inlägget här: