Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Fleecetyger

Kategori:

Fleece är högaktuellt nu på hösten.
Alla vinteroveraller är antigen i fleece eller ska fodras med fleece.

Här kommer mian bästa tips på vart man kan få tag i tuffa fleecetyger!

Tradera
Hittade idag ett så sött fleecetyg på tradera, kika själv:
http://www.tradera.com/RETRO-tyg-fleece--auktion_99276606

Är lite osäker på om det är riktigt tyg eller en filt bara, vet att folk ibland säljer filtar som tyg... filtar är mycket tunnare än riktigt tyg. Med tradera vet man aldrig riktigt vad man får...

Allt om handarbete
Fleece jag köpt från allt om handarbete är tjockt o väldigt mjukt & stretchigt. Funkar inte så bra som foder till styvt tyg. Men härligt att bära.

Jonic textil (www.jonic-textil.com)



Har väldigt bra kvalite och mycket bra priser på sina fleecetyger. Jag köper alltid enfärgat fleece här.
Ett tag hade de det här hundmönstrade fleecetyget i lager, deras utbud varierar.. skoj!



Tyggubben.se har tyvärr lagt ner.
Hur mycket tyger de har nu i Tyringe vet jag inte. Kanske värt ett besök.

Det här snygga tyget är från tyggubben.se



Stoff och Stil
har alltid bra grejer.
Deras utbud av fleece i Malmö är några prickiga varianter som jag inte köpt av. Samt ett camouflagefleece som jag ahr köpt av... men främst köper jag microfleece där! Helt underbart mjukt & fin kvalitee.


Tjockt & härligt.





Filtar - rusta, jysk, hemtex, ica m.f.
att använda filtar som tyg är inget jag rekommenderar.
Filtar är ofta tunnare & sämre kvalitè än vanligt fleecetyg.
Köper man en riktigt dyr fin filt kan det funka... sedan kan jag bara itne låta bli ibland när jag hittar någon riktigt cool filt.
Filtar finns det ju så större utbud av än fleecetyger.


Den här overallen är sydd av en fleece i mellankvalitè.




Danmark
I danmark finns det lilla extra! Det här härliga tyget köpte jag där!
När kronan står som den står blir det lite dyrare. Men det kan det ju vara värt!



Fyller på om jag kommer på mer senare :)






Kommentera inlägget här: