Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Barntröja blir hundtopp

Kategori:



Alba hade vuxit ur den här tröjan, storleken är en liten 80 cl.

Människokläder har ju ofta tryck på magen, så de är rolgia att sy om till hundkläder.

Luvtröjor kan bli en hel overall, den här lilla toppen blev bara en liten ärmlös hundtopp.

Av magstycket klippte jag ut hundtröjans ryggstycke, ryggdelen blir magdel.

Halsmudden använde jag till hundtröjans hals & runt magöppning och ärmar satte jag stretchkantband i rött.

Hundtröjan blev udnerfär 25 cm i ryggen, hade passat en hund på 1,5-2 kilo. För Tosca va tröjan för liten, hon väger ca 3,5 kilo. 
Får vänta några Alba-storlekar till innan jag kan sy till Tosca av hennes gamla kläder.

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2010-01-31 | 17:46:09

    så duktig du är blev jätte fin

  • Jeanette säger:
    2010-01-31 | 17:55:59
    Bloggadress: http://palsbollens.blogg.se/

    Va fin den blev!



    Jag har precis böjat sy eget till vovven =) Innan har det varit att sy om bebiströjor, men det är roligt det med!

  • Fia säger:
    2010-02-01 | 18:02:16
    Bloggadress: http://taxliv.blogg.se/

    Det blev ju jättefint :-)

    /Fia o Sallybus...

  • F & Kristall säger:
    2010-02-04 | 21:54:08
    Bloggadress: http://prinsessankristall.blogg.se/

    tänkte sy om lite utav lillasysters gamla kläder till min lilla valp, men är det svårt ? jag var inte stjärnan på syslöjden direkt

  • erika säger:
    2010-02-05 | 08:06:23

    Nej jag tycker inte det är svårt, emn så syr jag ju hundkldäer nästan hela dagarna :S

    Man måste smala mkt på magdelen & ha en storlek som är lagom till sin hund :)

Kommentera inlägget här: