Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Gäst-designer sökes!

Kategori: Hundkläder

Nu letar jag efter en gästdesigner som vill pimpa/desigan ett hundtäcke!

Har du en personlig stil som kan speglas i ett hundtäcke är du precis vad jag söker!

Grund-designen på täcket ser ut såhär:



Såhär ser täcket ut uppifrån.



Designen får ändras lite, men inte göras mindre praktisk!
Den måste fortfarande skydda bröstkorg, gå ned över sidorna och sånt ;)

MEN rörande färger, band, spännen, applikationer, matterial, tillbehör, nya utformningar m.m. är det bara att låta fantasin styra.

Vinnaren får döpa täcket och får givetvis ett täcke uppsytt till sin egen hund!
Vinnaren pressenteras på bloggen, shoppens framsida & i nyhetsmail.
Täcket kommer sedan att säljas över hösten & vintern i vår webshop www.litentass.com

Rita på papper eller i ritpogram på datorn (det gör inget om det är lite kladdigt & fult ritat det är fantasin & stilen det handlar om) och maila in bilden till [email protected]

Har du ingen scaner så får ni gärna skicka bilden per vanligt post. Maila och be om adress.

Lycka till!

Såhär kan en inskickad bild t.ex se ut



Lite mer information:

Tävlingen avslutas den sista september 2009

Vinnaren meddelas innom en vecka.

Alla bidrag inkl. vinnande bidrag pressenteras här i bloggen efter att vi utsett en vinnande design.

Du får lämna in hur många bidrag du vill.

Skriv gärna vilket matterial du menar på din bild, komplettera gärna också med text om du t.ex. väljer att byta spännen mot knappar eller andra smådetaljer som kan vara svåra att tyda på en bild.

Är något i din design inte möjligt för mig att tillverka, men jag gillar designen för övrigt och undrar om jag kan byta någon detalj till en annan, så mailar jag dig om lov för detta.

Jag förbehåller mig rätten att använda din "design/stil", och med utgång från mina egenritade mönster (modell Karo).

Undrar ni något mer så maila / kommentera gärna.

KOMMENTARER:

  • Mats säger:
    2009-08-18 | 11:17:32

    Jag vill gärna vara med, men har ingen möjlighet att scanna in min bild. Vart vänder jag mig?

    Kan man välja eget motiv att trycka på täcket.



  • erika säger:
    2009-08-18 | 11:21:14

    Hej Mats, jag skickar att mail med min adress som du kan skicka din bild till.



    Väljer du ett motiv att trycka på täcket bör du tänka på att tryckta motiv med små detaljer inte sitter lika starkt som påsydda motiv.

    Påsydda motiv kan jag göra om där e lite/färre detaljer. Motiv får dock aldrig vara ett annat företagsemblem eller märke :)

    Det här blev klyddigt, men skicka ditt bidrag bara så hojtar jag till om det skulle vara något problem :)

    mvh

  • Josefin säger:
    2009-08-21 | 11:32:22
    Bloggadress: http://josefinsbasta.blogg.se/

    När avslutas tävlingen?

    Vill jättegärna vara med, men kommer nog inte hinna göra den innan helgen...

  • erika säger:
    2009-08-21 | 13:51:17

    Hej Josefin,

    tävlingen pågår fram till sista september.



    Så du har gott om tid :)

  • Fia säger:
    2009-08-21 | 20:30:18

    Hej Erika!

    Visst hade det varit kul o ge Sally ett nytt täcke...hur ska man göra? Kan ju inte sy alls...



    Ha d...

  • erika säger:
    2009-08-21 | 20:43:04

    Hej Fia, du ska absolut inte sy något själv, utan bara rita på en bild, hur ditt typ drömtäcke hade sett ut. Rita för hand eller i paint.. och sen maila bilden till mig (eller skicka över msn).



    Har du det snyggaste dröm-täcket på bilden så syr jag upp det efter hennes mått.

Kommentera inlägget här: