Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Loppis igen

Kategori: Loppis & fynd

Idag va vi på ett annat loppis & hittade en massa skoj :) och billigt.

Här kommer fynden.



Alba köpte pulka för 10 kr & två mjuka hemmasydda djur för 5 kr.
Alba har redan sådana ankor, hon kände därför igen den & tyckte det var det finaste på hela stället.
En anka till får vi plats med!


Ett set med bänkar & litet bord åt Alba, för 80 kr.







Idag va jag med i starten, någon taklade mig... men jag kom ändå först fram till det jag TRODDE var möblerna, det var det INTE!
Men där stod utemöblerna.
(det var nog därför jag kom först - ingen annan e så korkad att den rusar till utemöblerna lagom till hösten, helst inte eftersom man inte får hem dem i bil)... 
Men där stod också en kista som hamnat fel! 
Den tog jag direkt!
Inte för att jag visste hur jag skulle få hem den heller... utan för jag helt enkelt var tvungen att ta NÅGOT!

Och den va jättefint, helt ärligt... o jättegammal & luktar jätteunket eftersom jag & Alba skrubbat den rejält ren!
Tror aldrig den fått sig ett bättre bad förrut... synd bara att den protesterade genom att börja stinka!

Vi fick förresten ta tåget hem! Tack vara kist-helskuttat, den tog upp hela bilen o stack ändå ut lite granne!
Tänkte bära upp kistan till vinden, men insåg att den inte går upp där!
När den väl kom in visade den sig vara än mer ENORM än den tedde sig när den ockuperade bilen!
Vi hade kunnat bo i den alla fyra!

Har fått möblera om massa för ens få plats med kistan, har övervägt lägga in den på blocket, hugga sönder den, elda upp den & massa andra grymma tankar... så trött blev jag på den.. så mycket ångrade jag att jag köpte den.. just nu känns det lite mer possitivt... om bara lukten vill försvinna kommer jag nog ändå stå ut med att vara sambo med denna gamla goding!


Förresten så får det räcka med loppisar för ett bra tag framöver nu!
Och om jag ändå kommer på ett till innom kort, ska jag inte vara snabb i starten!

Kommentera inlägget här: