Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Färgat om soffan

Kategori: Hem & trädgård

Tillverkaren av min Cadiz Mio soffa hade ju gått i konkurs.
Och jag har inte hunnit sy nya soffkläder till sofforna, och vill inte byta soffa! 

Cadiz är helt underbara att sitta i.. och med små smutsande vovvar o liten smutsande tjej känns det som att jag vill vänta något år med att köpa ny soffa.
Helst eftersom jag måste ha en modell med tvättbar klädser, klo-vänlig m.m. så blir det ganska dyrt.

Men nu är de iaf omfärgade!

Dessutom har soffbordet blivit färdigmålat precis :)



Innan såg sofforna & bordet ut såhär (skitfult)

Den gröna soffan köpte jag ju nyligen på blocket, så jag har ju inte valt att köpa/ha olika färg på dem...



Nya looken:



Den andra soffans nyfärgade kläder hänger fortfarande på tork :)

Färgen är vanlig textilfärg, som man kan köpa typ överallt...

Svart tygsoffa är ju inte alls inne, men vågade inte ta grått eftersom sofforna hade olika grundfärg, hade blivit olika gråa nyanser...

KOMMENTARER:

  • Jensa säger:
    2010-04-29 | 14:14:22

    Ser svart ut! He he. Men fint också, proffsigt!

  • Sandra säger:
    2012-01-04 | 21:05:46

    Heej! Jag har också sån soffa å sökte på googel efter ny klädsel å då kom jag in här på din blogg. Blev ju super bra när du färga.. Hur mycket använde när du färga? är de textilfärg för bomull ?

    Har inte Kan du svara till min hotmail.

    [email protected]

  • sandra säger:
    2012-01-04 | 21:07:56

    Oj va konstigt jag skrev men du förtår nog va de står =) Tack på förhand

  • Jan Olsson säger:
    2012-01-06 | 13:25:11

    Skulle gärna vilja veta vilka färgtillverkare du använt , skall försöka att färga om min bilklädsel.

    samt gärna hur du gjort. maskin eller för hand, då jag måste göra det för hand i bilen.

  • Erika säger:
    2012-01-15 | 23:57:09

    Jag färgade soffklädseln i maskin. Jag använde lite mer färg än det stod på förpackningen. La inte mycket i maskinen på en gång, utan tog ca 3 kuddar åt gången.

    Använde herdins textilfärg!



    Vet alltså inte, Jan, om det går att färga för hand!

  • saga säger:
    2012-02-15 | 10:40:35

    hejsan... har precis likadana soffor som är mörk blå, men nu har dom blivit solblekt, funderar själv att färga om dom till svart, men hur fick du plats med sofföverdraget i tvättmaskinen? vi har en helt vanlig tvättmaskin hemma, tror den tar 5-6 kg.

    tacksam för svar. saga

  • erika säger:
    2012-02-15 | 13:36:12

    Ja mina är svarta, det va nån annan som hade gjort sina blåa ;)

  • Susanne Häggkvist säger:
    2015-07-19 | 08:43:46
    Bloggadress: http://blueangel.blogg.se/nystart/

    Hej
    Hamnade du din blogg när jag googlade på just färga soffa. Hur många förpackningar blev det, minnas du? Tänkte mest på kostnaden i slutändan.
    Tacksam för svar

    Svar: tre om jag minns rätt
    Erika

Kommentera inlägget här: