Tass & Tyg

om livet med tre barn, en nakenhund & massa hundkläder

Gömma fula jätte-krukan

Kategori:

 
Mitt innomhusträd (strandkastanj) behövde en ny kruka... det fick den, en jättestor! (ser mindre ut på bilden)....
Men alla som såg Ok ut vart alldeles för dyra, så hittade den här för några tior på ÖB. Tänkt för utomhusarrangemang...
 
Sååå jag tänkte jag kan sy någon påse och sätta ner den i så det blir lite finare....
 
Blev inte riiiiktigt som jag tänkt mig.... blev faktiskt itne alls så snyggt som i min fantasi... men det är ju ofta så ;) Den får duga i alla fall :) Tur det är fina tyger så jag kan sy något till minstingen i det som blev över :)
Yttertyget är dimmrosa linneväv (resterna blir singoalla klänning) och inne i är den "fodrad" med naturfärgad vaxduk emd små vita prickar (resterna blir haklappar)
 
 
Om jag hinner ikväll när de små somnat så blir den äntligen en snutteräv till babyn.
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: